TO BE A YOUNG PERSON ALWAYS KEEP UR FACE IN SMILING

April 11, 2011

SUATU KETIKA

Assalammualaikum...

hai kawan2...
korang ingat x zaman kanak2, zaman sekolah or zaman time korang cinta2 monyet dulu2..?? mesti ingt kn..?? klau x ingt tu maknanye korang nie ada penyakit Alzheimer la tu..huhu~ klau ingt balik best kn..?? seronok rs.. teringat member2 lame.. teringat zaman cintan-cintun monyet dulu2..huhu~
nway, zaman sekolah aku rs seronok sgt... time skolah rendah dlu punye la best.. cikgu dh la sporting abis beb.. tp 2la, even sporting.. time result periksa kuar jer... klau markah x sampai target yg cikgu tetapkn.. mula tangan nie kne rotan la... sampai birat dibuetnye..huhu~ klau dpt "D" kne rotan 15kali.. bayangkan bukan tapak tangan jd mangsa.. jari2 nie jd mangsa tau.. sakit dia.. perghh~ mmg dahsyat.. klau dh merah sgt x tahan sakit.. siap balance kne rotan 2 masuk buku 555... dahsyat kn...?? tp 2la kenangan plg best.. d'sbbkn rotan cikgu 2la.. ktorg 1 klas xpnh dpt "C or D" dlm math...plag rndah pn "B+".. nway, even sakit kne rotan.. lame2 ktorg dh jd lali~ xdoknya nk dok marah2 cikgu.. x mcm zmn skrg nie.. bile kne rotan ckit.. blk mengadu kt parent.. bile parent dpt tau mula la pi skolah.. marah2 xpn saman guru 2 x pn saman skali pihak skolah... kekadang 2 xblh slh kn parent gak... zmn skrg nie ade jer guru yg lbh2... dlu cikgu2 kita xde la rotan smpai b'darah ker ape.. skrg nie.. cikgu rotan smpai nk mati d'buatnye... kekdg 2 kesalahan kecik jer... denda dia bkn main trok lg.. adeh~ ape nk jd la..

hmm~ bile cite time zmn skolah menengah plak... lg best... mane taknye.. time nie la b'mula cinta2 monyet nie.. surat menyurat..ayat jiwang2..haha~ almaklum la, darah muda.. zmn remaja.. mmg la sronok.. muke pn dh hensem, cun.. xde la hingus2 mcm zmn skolah rendah dlu..huhu... time nie pantang nampak mamat ensem ckit.. xpn mpk awek cantik ckit.. mula surat layang smpai...xpn kirim salam menyalam smpai..huhu~

sama la cm aku.. dlu time skolah menengah dh pandai bergaya ckit..haha~ kebetulan kt sekolah 2 aku nie ade kakak2 yg quite femes gak la... almaklum la.. akk aku yg sorang nie ketua pengawas.. pastu active plak 2.. pastu wakil pelajar untuk perbahasan skolah peringkat negeri lg.. fuhh~ mane x femes n cikgu blh knl aku.. pdhal aku br jer masuk form 1 time tu... tmbah plak ttibe kne lantik jd pengawas.. lg la.. nk d'pendekkan cte... 1 day aku ade la dpt sepucuk surat... peminat la katekan.. bdk tu pn quite ensem.. huhu~ tp time 2 aku nie jenis xde prasaan sgt. perasan tu ade la..(jual mahal la katekan) haha~ tiap kali dia anto surat jer.. msti aku conpius... mane satu orgnye.. cz posmen (kwn dia) yg anto surat kt aku tu pn name same ngan name bdk 2... last2.. btl la target aku.. bdk yg agak ensem 2 la mmg btl peminat aku..huhu~ time 2 agak berbunga2 gak la ati nie... but aku nie jenis x pndai nk luah prasaan.. dia pn xpnh pn nk ckp pape ngan aku.. ye la, dedua pemalu..huhu~ last2.. 1 day 2... dia pn pindah skolah cz dia msuk skolah teknik ngn posmen dia yg tlg anto surat kt aku tu.. start dr situ aku trus lost contact... family dia pn dh pndah... but.. after a few year.. aku ade la t'jumpe dia kt fb... chit chat ngan dia... last dia btau dia dh tunang rupenye.. perghh~ x sangka... skrg ni dh kwin pn.. br jer kawin 2 bulan lps...huhu~ bile kenang blk.. menyesal plak x trima dia dlu... makin ensem plak tgk... rupa dh la klon pelakon zulhuzaimy.. aduyai~ eh!! korang jgn slh phm dia dh jd somi org pn.. xkn la aku nk tackle blk.. menyesal time skolah dlu jer... jual mahal sgt...huhu~ ala, cinta monyet lgpn..haha~ act, ade lg cte monyet aku time skolah menengah dlu.. tp lain kali la aku cte yer... byk sgt plak.huhu~ (prasan ramai peminat la plak) hehe~

ok, after form 5.. aku masuk U.. time nie byk gak la kenangan pahit n manis yg aku dpt.. kenangan plg manis aku dpt ramai kwn dr serata negeri.. ye la, b4 nie kt skolah kwn2 semua dr negeri yg sm je.. x pnh pn nk b'kembang kawan dr negeri lain..huhu~ bile masuk U nie yg best nyer kwn2 aku ramai dr kelantan n belah utara.. bile b'ckp ngan diaorg.. rs dh t'ikot2 loghat diorg plak..huhu~ sronok study nie b'cz memlm bile tension jer.. ktorg start la kuar pi lepak2 kt padang la... jejln satu U la.. wt kje gler.. kekdg tu jam dh 12tgh mlm.. blh lg kuar bli burger..perghh~ mmg dahsyat la.. mane xnye time study dlu gemuk.. but gemuk tang pipi je la.. badan still maintain..hehehe~ ok, bile cte kisah cinta plak... time kt U dlu.. ade sorang senior aku nie.. tackle2 aku. last2 aku pn couple la ngn dia... tp 2taun jer aku ngn dia.. last2 clash.. cz x tahan ngn prangai dia kot... dh la, mls nk cte pnjg... ttibe sayu plak ati nie..huhu (ttibe jd jiwang plak)hehe~

btw, sepanjg perjalanan idup aku belajar dr kecik smpai la nie... aku rs happy sgt.. cz aku dh lalui zmn remaja yg penuh dgn riang tawa.. suka duka n best moment yg ssh utk aku lupe kan... rindu plak kt kekwn lame... nway, ape yg pasti sekarang nie ape yg menjd impian kami adaah segenggam harapan untuk menjd insan yg blh membanggakan dan memartabatkan agama, bangsa dan negara... itulah impian kami semua sebagai anak merdeka...~~~ so, korang layan la video nie yer... daa~ ^_^


No comments:

Post a Comment